In al onze succesvolle projecten zaten een aantal overeenkomsten. We hebben ons gericht op de hele digitale strategie: van doelgroepbepaling tot retentie. In de loop van de tijd is dit gegroeid tot de ontwikkeling van het OMPC. Met iedere klant leggen we de strategie per fase vast. We kiezen dan een aantal producten per fase die we inzetten.
De eerste stap van ieder project: het bepalen van de strategie. We doen dit aan de hand van ons eigen ontwikkelde Online Marketing Potential Canvas.
Door het opstellen van persona’s hebben we gedurende de hele strategie een goed beeld wie we willen bereiken.
Het continue blijven valideren en verfijnen van de doelgroep geeft een groot onderscheidend vermogen van de concurrentie. Hoe beter je de doelgroep kent, hoe beter je een authentieke connectie op kan bouwen.
Lever je zelfontwikkelde producten die niet digitaal verkocht kunnen worden? Dan is een website vaak het middelpunt van je digitale strategie. Doordat we ons niet enkel richten op het ontwikkelen van websites, maar op de digitale strategie, zien we het grotere geheel.
Lever je zelfontwikkelde producten die digitaal verkocht kunnen worden? Dan is een webshop vaak het middelpunt van je digitale strategie en soms zelfs de belangrijkste bron van omzet. Doordat we ons niet enkel richten op het ontwikkelen van webshops, maar op de digitale strategie, zien we het grotere geheel.
Wanneer je meer bezoekers op je website of -shop kan laten converteren, vergroot je de effectiviteit van je gehele marketingbudget.
Adverteren op zoekmachines is een directe manier om bovenaan te komen en zichtbaarheid te creëren.
Vooral jongeren en jongvolwassenen zijn tegenwoordig vooral te vinden op social media. Wanneer zij in je doelgroep vallen, mag jouw zichtbaarheid hier niet ontbreken.
Klantretentie, cross-selling, upselling: e-mail marketing helpt je hierbij. En wanneer je het kan automatiseren en personaliseren, kun je tegen lage kosten een hoge effectiviteit bereiken.
Zichtbaarheid buiten je eigen website, door je producten te adverteren op sites van derden. Het is een van de weinige advertentiemogelijkheden die uitsluitend werkt op basis van een vergoeding per bestelling.
Klanten die je liefhebben zijn goud waard. Ze geven je product cadeau aan anderen, of raden anderen aan om je producten te kopen. Als iedere klant voor één nieuwe klant zorgt, is je marketingbudget 2x zo effectief.
Iedereen weet dat het gemakkelijker is om producten te verkopen aan mensen die al bekend zijn met je merk. Met een combinatie van onze producten, verhogen we de retentie voor die van jou.