Walra is een grote speler in huishoudtextiel voor consumenten. De samenwerking heeft een speciale plek in ons hart: de eerste website die we voor Walra gebouwd hebben, was één van onze eerste grote projecten ‘back in the day’ (2013). De samenwerking loopt inmiddels al ruim 6 jaar, waarbij we afgelopen jaar (2018) ook weer de nieuwe website hebben mogen ontwikkelen.
Toen we startte met de samenwerking, kon er op de website van Walra niet geshopt worden. We zijn daarom gestart met het ontwikkelen van een webshop, gekoppeld aan Walra’s ERP-systeem Microsoft NAV. Vanuit hier hebben we doorgepakt met het creëren van zichtbaarheid. De rebranding en doelgroepbepaling is uitgevoerd door Studio Lauda.
Walra
We verklapte het al in de inleiding: voor Walra hebben we inmiddels niet één, maar al twee webshops mogen ontwerpen ontwikkelen. De eerste halverwege 2013, de tweede met de rebranding van Walra eind 2018. Walra heeft ons deze opdracht toevertrouwd toen Marijn nét 17 was geworden.
De webshop is minimalistisch ontworpen, straalt de kracht van zacht uit, en heeft aan de achterkant veel functionaliteit. We hebben koppelingen ontwikkeld voor voorraad, verzending en de financiële afwikkeling van orders. Het content management systeem van de webshop is WordPress/WooCommerce.
Sinds 2013 draaien we [AdWords campagne’s] voor Walra. Daarbij hebben we zowel een branded campagne op eigen merknaam opgezet, als een brede campagne op de productgroepen. Een paar jaar later zijn we ook gestart met Google Shopping campagne’s. Ook de benodigde productfeed is door no.dots ontwikkeld.
Tevens hebben we veel aan [on-page SEO en linkbuilding] gedaan. Daardoor is Walra vindbaar op de eerste pagina in Google, wanneer je zoekt op vrijwel iedere combinatie van ‘luxe [product van Walra]’. Meer dan 80% van de bezoekers van Walra komt vanuit de AdWords campagne en het organische verkeer.
Vraag dan een vrijblijvend telefoongesprek aan, we horen graag meer over jouw project. Aan de hand van jouw aanvraag kijken we of er een match is en plannen we het gesprek in.
Vraag een gesprek aan