Doelgroepvalidatie

Bereik je wel de juiste mensen?

Vaak wordt een doelgroep compleet gebaseerd op aannames. Hoewel de aannames vaak een eind in de goede richting zitten, blijkt er vaak toch ook veel niet te kloppen. De doelgroep heeft misschien toch andere interesses dan je in eerste instantie dacht, of blijkt een paar jaar ouder te zijn. Misschien wordt je product vaker cadeau gedaan dan je denkt, waardoor een groot gedeelte doelgroep niet eens in beeld is.

Deze blinde vlekken kunnen het verschil maken tussen effectieve en falende marketingcampagne’s. Een diepgaand inzicht in je doelgroep kan een groot onderscheidend vermogen geven ten opzichte van je concurrentie.

Dit inzicht kunnen we creëren door:

  • Enquêtes onder bestaande klanten te versturen
  • Variaties van je doelgroep te A/B testen in campagne’s

De learnings uit de doelgroepvalidatie kunnen vervolgens doorgevoerd worden in de merkstrategie; en in het verlengde daarvan in de campagne’s.

jean paul
Vraag een gesprek aan

Heb je een project dat je graag met ons wil bespreken? Vraag een vrijblijvend telefoongesprek aan. Aan de hand van jouw aanvraag kijken we of er een match is en plannen we het gesprek in.

Neem vrijblijvend contact op

Bold Banana

Bold Banana ontwikkelt en verkoopt backpacks met een twist. Iedere tas heeft een basiskleur, waarbij je de front-strap kunt verwisselen voor een totaal andere kleurcombinatie. Voor Bold Banana werken we in iedere fase van de OMPC: van doelgroepverfijning, social advertising, webshop ontwikkeling en het creëren van ambassadors.

Bold Banana

Vragen over dit product?

We spreken graag met je over het valideren van je doelgroep. Bel of mail ons gerust om je vragen te stellen of even te sparren of dit product voor jou het juiste is.

Neem vrijblijvend contact op