De vraag naar influencer marketing wordt steeds groter. Niet gek, want het is de nieuwe mond-tot-mond reclame van de digitale wereld, waarin vooral de jongere doelgroep zich bijna 24/7 online bevindt. Daarom is influencer marketing voor heel veel bedrijven een essentieel onderdeel van de marketingstrategie geworden.
Heel simpel: influencer marketing is een marketingvorm waarbij je gebruik maakt van de sociale invloed van een influencer om jouw merk en product onder de aandacht te brengen bij de doelgroep die jij wilt bereiken. Door deze strategie toe te passen creƫer je naamsbekendheid, (online) traffic en indirect meer conversies.
De kunst zit hem in het vinden van de gouden combinaties voor je bedrijf: samenwerken met influencers die aansluiten bij jouw merk(beleving) en waarvan hun volgers zoveel mogelijk bestaan uit potentiele klanten. Dit hoeft overigens niet altijd de influencer te zijn met het grootste bereik. De kwaliteit van de volgers is veel belangrijker dan het aantal volgers dat een influencer heeft, waardoor we vaak juist kiezen voor samenwerkingen met micro-influencers.
Heb je een project dat je graag met ons wil bespreken? Vraag een vrijblijvend telefoongesprek aan. Aan de hand van jouw aanvraag kijken we of er een match is en plannen we het gesprek in.
Neem vrijblijvend contact opWe spreken graag met je over het ontwikkelen van een website. Bel of mail ons gerust om je vragen te stellen of even te sparren of dit product voor jou het juiste is.
Neem vrijblijvend contact op